۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۹
کد مطلب : ۲۶۲۲۸

حضور دکتر نصيري با لباس بختياري در دفاع از پايان نامه + تصاوير

دکتر ولي الله نصيري در دفاع از پايان نامه دکتراي خود با لباس بختياري حضور پيدا کرد که اين نشان از تعصب وي به فرهنگ بزرگ بختياري مي باشد.
حضور دکتر نصيري با لباس بختياري در دفاع از پايان نامه + تصاوير
به گزارش جهانبین به نقل از کوهرنگ خبر، دکتر ولي الله نصيري در دفاع از پايان نامه دکتراي خود با لباس بختياري حضور پيدا کرد که اين نشان از تعصب وي به فرهنگ بزرگ بختياري مي باشد.

دکتر نصيري از تحصيل کردگان باسواد شهرستان کوهرنگ و نظريه پرداز بختياري مي باشد که تحصيلات خود را در بهترين دانشگاهها و حوزه هاي مطرح کشور گذرانده است.

با وي به گفت و گو نشسته ايم که با هم ميخوانيم، البته در آينده اي نزديک مصاحبه کامل با ايشان انجام خواهيم داد.

کوهرنگ خبر: لطفا خودتان را معرفي کنيد و شرحي از ميزان تحصيلات و در کدام دانشگاهها تحصيل کرديد ؟

دکتر نصيري: اينجانت ولي الله نصيري زاده نصيراباد کوهرنگ ميباشم، تحصيلات عالي خود را در دو جبهه حوزه و دانشگاه پيش بردم، تحصيلات حوزوي خود را تا پايان سطح سه خواندم و شش سال در درس خارج در محضر آيات عظام مکارم شيرازي، وحيد خراساني، سبحاني و جوادي آملي بهره بردم و در دروس سطح از محضر بزرگاني همچون حسيني بوشهري، سيد حسن خميني، عليدوست، مرحوم روستاارسنجاني، احدي، علم الهدي و...  استفاده برده و شاگرد آنها بوده و هستم.

کوهرنگ خبر: چه انگيزه اي و چه هدفي باعث شد تا اين مقطع تحصيل را ادامه بريد ؟

دکتر نصيري: همزمان با تحصيلات حوزوي با خود عهد بستم که تحصيلات کلاسيک و دانشگاهي را ادامه دهم.

کوهرنگ خبر: در چه سالي وارد دانشگاه شديد ؟

دکتر نصيري: در سال 1385 با بهترين رتبه وارد يکي از بهترين دانشگاههاي ايران يعني شهيد بهشتي تهران شوم و در رشته مدرسي الهيات و معارف اسلامي تحصيل کنم و در سال 1388 با نمره عالي از پايان نامه خود با عنوان" تجربه ديني و شهود عرفاني با تاکيد بر آرا مولوي و رودلف اتو" دفاع کنم، به دنبال آن بعد از دو سال انتظار و تلاش زياد در سال 1390 در رشته اديان گرايش دين پژوهي وارد دانشگاه اديان و مذاهب قم شوم، اين رشته براي اولين بار در ايران دانشجو مي پذيرفت که من و دوستاني بوديم که قبول شديم، رشته دين پژوهي در واقع پکيجي از موضوعات جامعه‌شناسي دين، انسان شناسي دين، روان شناسي دين، فلسفه دين و تاريخ اديان است که واحدهاي پاسي دانشجويان در طول تحصيل در اين رشته پيرامون اين موضوعات ميباشد، در مقطع دکترا دانشجو بايستي بعد از واحدهاي آموزشي، امتحان جامع، امتحان تافل انگليسي، دفاع از طرح تفصيلي پايان نامه، پيش دفاع و در نهايت با دفاع از پايان نامه دکتري فارغ التحصيل شود، بنده با پشت سر گذاشتن اين مراحل در پاييز 1394 موفق شدم از پايان نامه دکتري خود با عنوان" تحليل روش ابوريحان بيروني در حوزه انسان شناسي دين" با نمره بسيار خوب دفاع کرده و فارغ التحصيل شوم.

کوهرنگ خبر: در کسب اين موفقيت شما چه کساني نقش داشتند ؟

دکتر نصيري: از همه اساتيدم از اول ابتدايي تا کنون از باب " من علمني حرفا فقد صيرني عبدا" تقدير و تشکر کنم و دست تک تک آنها را ميبويم و ميفشارم، و همچنين از پدر و مادر عزيزم و برادران و خواهرانم و دوستان و بستگانم که همواره مشوق و ترغيب کننده بنده بودند تشکر و تقدير کنم و در نهايت از همسر مهربانم که وجودش لطف الهي در زندگيم بود و فرزندانم کوثر، محمد و تيارام که بنده را در مدت تحصيل همراهي و تحمل کردند تشکر کرده و اميد است بتوانم جبران بنمايم.

کوهرنگ خبر: چه چيزي باعث شد که با لباس بختياري در جلسه دفاع حاضر شويد ؟

دکتر نصيري: اين جانب با لباس محلي بختياري در جلسه دفاع حاضر شدم که ميتوان دلايل زير را براي اين کار برشمرم:
1_ آشنايي دانشگاهيان و ديگر اقوام ايراني نسبت به لباس و پوشش قوم بختياري.

2- ترغيب و تشويق جوانان بختياري در پوشيدن لباس محلي خود.

3- ترويج فرهنگ هاي بومي محلي که يکي از آنها پوشيدن لباس هاي محلي ميباشد.

4- متناسب بودن عنوان پايان نامه بنده با پوشش لباس بومي محلي چرا که موضوع بنده انسان شناسي و جامعه‌شناسي بود.

5- سادگي زيستن و سادگي آراستن که نمونه بارز آن پوشش هاي بومي محلي ميباشد.
 

کوهرنگ خبر: سوال پاياني، در کجا تدريس داشتيد ؟

دکتر نصيري: از سال 88 تا کنون در استان هاي چهارمحال و بختياري و خوزستان مشغول به تدريس مي باشم و چندين مقاله پژوهشي، کنگره بين اللملي، علمي تخصصي و ... به چاپ رساندم.

براي دکتر نصيري در تمامي مراحل زندگي آرزوي موفقيت داريم، گزارش تصويري از حضور دکتر نصيري را در سايت کوهرنگ خبر کار خواهيم کرد.
 
 
انتهاي پيام1020ج /610ک
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۳۷:۳۸

1 Jan 2020